Kasutajalood

Aaroni Raamatupidamisteenused käib tehnoloogiaga kaasas ja säästab töötunde

Avaldatud
27.7.2022
6 min
Probleem

Käsitsi andmete sisestamine võtab aja, mida raamatupidamisbüroos saaks kasutada kliendile töö tegemiseks

Lahendus

Ukut on võimalik integreerida erinevate tarkvaradega, tänu millele saab andmeid kiirelt importida ja eksportida

Väärtus
  • Ukus on suure arvu klientide ületoomine lihtne ja kiire tänu integratsioonile
  • Automatiseerimine aitab asju teha kiiremini, täpsemalt, mugavamalt ning rohkem
  • Tänu Ukule kulub arvete koostamiseks varasema 1-2 päeva asemel vaid 15 minutit
”Kõige mõistlikum on võtta kasutusele uusi programme. Sellisel juhul saad arendustel kaasa rääkida ning nii kujundatakse programm just sinu vajaduste järgi.”
Annika Rudnitski
,
CEO

Aaroni Raamatupidamisteenused OÜ on üle 10 aasta tegutsenud Eesti firma, mis pakub raamatupidamisteenust nii üle kogu Eesti kui ka e-residentidele. Raamatupidamine on nende sõnul muutunud niivõrd digitaalseks, et büroo füüsiline asukoht ei mängi rolli. Seetõttu ollakse Aaronis ka väga usinad uusi programme kasutama. 

Uku arengut on Aaroni Raamatupidamisteenuste tegevjuht Annika Rudnitski jälginud praktiliselt algusest peale. Kohe Ukut kasutusele ei võetudki - teised programmid katsid veel ettevõtte vajadused. Ajapikku Ukut aga arendati ning loodi integratsioonid erinevate raamatupidamistarkvaradega. Liides Merit Aktivaga oli Annika jaoks otsustavaks faktoriks. Nüüdseks on Aaronis Ukut kasutatud juba 1,5 aastat. 

Raamatupidamine on üha enam automatiseeritud

“Paljud suured raamatupidamisbürood prindivad tänaseni dokumente välja ning ajavad näpuga konto väljavõtte pealt järge. Meil asjad nii ei käi,” selgitab Annika. “Automatiseerime ja digitaliseerime oma büroos võimalikult palju, selle poolest oleme ka konkurentidest erinevad. Tänu erinevatele programmidele on võimalik palju aega säästa.  “Enne Ukut pidi iga raamatupidaja ise oma andmed kirja panema - palju ja millist tööd ta tegi ja kuidas andmed leidis.” 

Enne Ukut jõudis raamatupidaja Aaronis teenindada 50 klienti, tänasel päeval juba 80. 

Suurenenud kliendibaas tähendab ka rohkem tööd 

Kliendibaasi kasvades muutus arvete koostamine üha keerulisemaks. “Väga tähtis on, et Meritisse ettevõtet lisades liiguks info ka tööhaldustarkvarasse,” leiab Annika. Olles ise pistelisi kontrolle teinud, usaldab ta, et korrektne info jõuab ühest programmist teise. Välismaiste programmide puhul aga ei ole lootustki, et need kodumaiste tarkvaradega koostööd teeksid - Uku puhul tehti see ära. 

“Täna käib arveldamine nii, et vaatad asjad üle ning vajutad ainult “Koosta”, “Ekspordi” ja “Saada,” sõnab Annika Rudnitski. 

"Arvete loomiseks kulub nüüd 1-2 päeva asemel 15 minutit."

Kahe kuuga läksid Aaroni Raamatupidamisteenuste töötajad üle eelmiselt programmilt Ukule. Annika tõdeb: “Eks ikka oli natuke ohkimist nagu uuendustega ikka, kuid kõige keerulisem ei olnud. Kahe kuuga oli eelmine programm juba unustatud.” Eesmärgiks oli käsitöö kaotamine, sellele aitas kaasa andmete jagamine programmide vahel. Kolme kuuga sooviti andmebaas üle viia ning kuue kuuga arved tööle saada. Keskmiselt läkski täielikuks sisseseadmiseks kuus kuud. 

Tänaseks on juba lihtne Ukusse üle tulla tänu integratsioonidele.

Uku annab hea ülevaate kõikidest büroo ülesannetest

Küsimusele “Mis osa Ukust teile kõige rohkem abiks on olnud?” vastas Annika: “Kõige kasulikumaks on osutunud arveldamine, kirjete import, arvete genereerimine ja nende eksport Meritisse.” 

Heaks tööriistaks on ka ülesannete suunamine ja jagamine. Tänu ülesannete suunamisele saab puhkuste hooajal töid edukalt jagada. Samuti saab ülesandele kommentaarina jätta info kui palju sellest tehtud on, mis aitab kolleegidel efektiivselt koostööd teha.

“Mugav on näha, milline ülesanne tuleb täita täna, millist saab homme teha ning milleni on veel aega.”

“Raport annab väga hea ülevaate kui kaugel näiteks mõni aastaaruanne on. Ka seda millised ülesanded on tehtud ja milliseid veel vaja teha,” tõdeb Annika. 

Kliendid hindavad kui ei pea ise palju vaeva nägema

“Kliendid ei ole alati arvutiga sina peal või ei ole neil aega tegeleda raamatupidamisega. Sellistel juhtudel hindavad nad väga, kui raamatupidaja teeb ära ka allkirjastamise või volituse,” räägib Annika. Ukus saab kliendikaardile sisestada kõik vajaliku info, et autentimine raamatupidajale lihtsaks teha. Vastasel juhul peab raamatupidaja kliendile tihtipeale allkirjastamist meelde tuletama ja seejärel tema vastust ootama. See, aga kulutab kõigi väärtusliku tööaega. 

“Tuleb ajaga kaasas käia ja mitte rongist maha jääda.”

“Efektiivsusega tekib konkurentsieelis,” tõdeb Annika. Kui konkurendid on automatiseerimise juba vastu võtnud ning teevad tänu programmidele tööd kordades kiiremini, on sama hinnaga teenust võimatu pakkuda. 

Lõpetuseks soovitab Annika Rudnitski kõigile raamatupidajatele: ”Kõige mõistlikum on võtta kasutusele uusi programme. Sellisel juhul saad arendustel kaasa rääkida ning nii kujundatakse programm just sinu vajaduste järgi.”

Oled valmis töötama targemalt?

Oleme Sulle igal sammul abiks ja 
Uku on 14 päeva tasuta

Veel kasutajate edulugusid